Interviews, interviews en nog meer interviews...

23 november 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Bon Dia allemaal!

Het is weer zondagavond, blogavond! En hier ben ik dan weer om jullie te vertellen hoe vervelend het hier is op Curaçao, NOT!

Deze week een drukke week gehad wat betreft ons project. Ja ja, veel minder strand en veel harder werken. Dat was even omschakelen.

Maandag
Maandag was onze klusjesdag en als ware huisvrouwen hebben wij het huis schoongemaakt, de was gedaan (oké, de wasserette heeft onze was gedaan maar wij hebben hem opgehaald) en boodschapjes gedaan. Ook nog een bezoekje gebracht aan de Curaçaosche Appie en voor heel even waande wij ons in het koude kikkerlandje. Zodra we naar buiten stapte was dat weer snel over. 's middags hebben we met z'n allen hard geoefend met het doen van een interview want de hele week stond volgepland met interviews bij hulporganisaties die zich ook inzetten voor de zwangere tieners en tienermoeders.

Dinsdag
's Ochtends was ik heerlijk vrij, maar 's middags moest ik samen met Ellen en Dyonne flink aan de bak. Rond het middaguur vertrokken wij naar Famia Plania om daar eerst een interview met Diane af te nemen een medewerker van de organisatie. Dit was een heel leuk gesprek waar we echt wel wat bruikbare informatie uit hebben kunnen halen. Daarna konden wij door naar onze opdrachtgever Chris om te bespreken wat wij tot nu toe gedaan hadden en vragen konden stellen over al onze wilde ideeën. Was erg gezellig en zijn bezig met het plannen van hele leuke dingen, maar dat blijft nog even geheim... BAMBAMBAM....

Woensdag
Vanochtend samen met Joanne op stap geweest. Met alleen een adres gingen wij op zoek naar het consultatiebureau om daar een interview af te nemen. Dit klinkt heel makkelijk, maar in Curaçao is dat helaas niet zo. Na ongeveer een half uur rondrijden, zoeken en heel veel vragen kwamen wij eindelijk iemand tegen die het wist en konden wij er zo naartoe rijden. Bij binnenkomst zagen wij meteen dat er iets niet klopte. In plaats van moeders met baby's in een wachtkamer troffen wij een ruimte aan vol met zingende en klappende bejaarden. Heel lief en schattig (de mensen die mij goed kennen weten dat lieve oude mannetjes mijn weakness zijn, so adorable) maar niet wat wij zochten. Uiteindelijk heeft een medewerker ons heel lief geholpen en na ongeveer duizend telefoontjes werd ons duidelijk dat wij een verkeerd adres hadden gekregen en ergens ander verwacht werden. Wij racete naar het andere adres waar wij een heel leuk gesprek hadden en een heerlijk typisch Curaçaosch drankje aangeboden kregen; Awa di Lamunchi. Als ik weer thuis ben, ga ik het voor jullie een keertje maken.
's middags de stad in geweest en lekker geshopt. Heb een superleuk tasje gescoord. Die avond in de herkansing voor de zaal, nu zeker wetend dat er een vergadering zou zijn. Deze keer was het nog leuker dan de vorige keer. Gelijk al telefoonnummers gekregen en uitnodigingen voor de velddienst. Heel erg leuk! (Voor Sjaak en Coby, de groetjes zijn in ieder geval overgebracht aan br. & zs. Nap, ze vonden het heel leuk). Was echt een goede afsluiting van de dag.

Donderdag
Vandaag de hele ochtend besteedt aan het uitschrijven van ons interview van gisteren terwijl de rest van de groep naar hulporganisatie MamiSa was. 's middags hadden wij een afspraak bij het Dolphin Therapy Center. Hier kregen wij een rondleiding om te zien hoe deze therapie er uit ziet. Wij wilde dit graag doen aangezien wij in eerste instantie voor hen een project zouden doen. Was heel cool om de dolfijnen te zien en te horen dat het ook echt effect heeft op de kinderen of volwassenen die deze therapie ondergaan. Hierna waren wij allemaal een beetje duf en lui waardoor wij besloten om die avond lekker te gaan cheaten bij de MacDonalds.. Aangezien er hier bijna op elke hoek een fastfoodrestaurant zit is de verleiding hier heel groot. Ik vind het al knap dat ik het zo lang heb uitgehouden, de patat-lover die ik ben. 's avonds op de bank met een wijntje onder lichte dwang Expeditie Robinson kijken.

Vrijdag
Wederom vandaag weer on the road voor een interview, ditmaal in de kraamkliniek. Was echt een leuk gesprek samen met een verloskundige en een verpleegkundige. Was vooral voor Nien en mij natuurlijk awesome om daar eens rond te snuffelen. Het is wel echt heel anders en veel simpeler dan in Nederland. Heel bijzonder om te zien hoe het er daar aan toe gaat. Bij thuiskomst zat iedereen al in bikini op ons te wachten om nou eindelijk weer eens naar het strand te gaan.. Vreselijk, 4 dagen zonder strand, dat is toch niet te doen. Al snel vertrokken wij naar Daaibooi een hele mooie baai waar je goed kan snorkelen. En dat hebben we gedaan! Soms waren er wel echt scary vissen, bijna een soort slangen van wel een meter lang. Weird! 's avonds lekker op de porch gechilled wederom onder het genot van een wijntje :P

Zaterdag
Vandaag zijn wij, na heerlijk uitgeslapen te hebben naar de grotten van Hato geweest. Was echt heel leuk. We hadden een grappige gids die ervoor zorgde dat de rondleiding door de grotten nog leuker was. Toen op naar huis want ik moest 's avonds weer naar de zaal. Daar een broeder uit Nederland ontmoet die hier ook stage loopt. Tijdens ons gesprek kwamen we erachter dat we niet alleen gemeenschappelijke vrienden hebben, maar ook nog eens naar dezelfde school gaan en op Curaçao bij elkaar om de hoek wonen. Toevallig! Verder voel ik me al helemaal op mijn gemak in de gemeente. Ben ook al uitgenodigd voor een weekendje weg met alle jongeren uit de gemeente naar een huisje hier op het eiland. Superlief!

Zondag
Vandaag zijn wij heerlijk naar Jan Thiel Beach geweest bij de Papagayo Beach Club. Was heel cool zoals op de foto's te zien is. Terwijl wij op het strand lagen te bakken werd onze auto gewassen door onze lieve autverhuurder. Dat is nog eens service! Nu ben ik bezig met mijn blog schrijven en dan hop snel naar bed want morgen moeten we er vroeg uit. Ja mensen, het gaat gebeuren. Noukie is going deep in the sea zoals Sebastian zou zeggen. We gaan duiken! Ben heel benieuwd wat ik er van zal vinden, we gaan het beleven.

Ik hoop dat jullie via mijn blog een beetje mee kunnen genieten van Curaçao en al mijn avonturen aangezien ik hoorde dat de eerste sneeuw vandaag in Nederland is gevallen. Zo jammer dat ik dat nou mis......

Weer hele dikke knuffels en kussen van mij,

jullie steeds bruiner wordende Noukie

1. Liesbeth:
    Hoi meissie,

Wij stonden vanochtend op en het was 0 graden. En nog schrappen ook. Wat ziet het er bij jou allemaal geweldig uit. Nog maar 6 weken en 1 dag en dan mogen wij ook genieten van al dat moois.

Liefs, Liesbeth
  2. LydiaK:
    23 november 2015
    Nouk en Nien, zonnetjes van me!
    Man man man, wat een chillberen zijn jullie toch.
    'Vier dagen zonder strand, dat kan toch niet'... Sorry?! :-).

Haha, lekker bezig dames. Gaat het goed met jullie?
    Benieuwd naar jullie kraamkliniekervaringen! Regel nog eventjes een stageplek meiden, dat is jullie wel toevertrouwd.
    Mooie foto's ook zeg! Super cool.

Ondertussen vernikkel ik op de CHE in Ede, met allemaal theologische en filosofische boeken om me heen. En Hanna natuurlijk :). Maar ach, ieder zijn minor :P.

Geniet meiden! Dat is jullie wel toevertrouwd.
  3. Jeanette:
    Noekki,
    Klinkt fantastisch.
    Die AH is groot he!!!
    Krijg flashbacks van mijn tijd op Aruba.
    Hoe was het duiken???
    Xxx
  4. Inge:
    24 november 2015
    ja zo wil ik ook wel stage lopen zeg. een groot feest. poehpoe wat hebben jullie het zwaar (ben gewoon jaloers). het wachten is op de duikfoto's. Sebastiaan.
  5. Uncle Franz:
    He Noukie,

Is wel kikken (haagsche spelling) daar op het strand van Scheveningen. Ook een Appie dus wat wil je nog meer.

Leuk je ervaring met die broerder en de gastvrijheid van de gemeente. De Wereld Wijde Broederschap.

Is toch heel anders dan hier VIES NAT KOUT (haagsche spelling) en WIND geen lekker koel windje maar KOUT.

Heel veel plezier en doe je best he!
    Groetjes Uncle Franz en een knuffel van ons.
  6. Sjaak en Coby:
    Hey Annouk,
    Of je geniet hoeven we niet vragen hé!!!!!! Jeetje wat krijgen wij een heimwee als we dat alles weer zien!!!!!!!
    Leuk dat je de groetjes hebt over gebracht aan onze broeders en zusters over de grote plas. We zijn één grote familie...... uniek hé! Wij hebben onze dikke winterjassen maar weer opgezocht, hebben we echt nodig ZEER GUUR!! We zien alweer uit naar je volgende reisverslag!!
    P.s. natuurlijk ook veel succes met je grote project!
    Dikke knuffel Sjaak en Coby
  7. Opie en Omi Wiel:
    26 november 2015
    Wij vinden het allemaal leuke foto's en zorg goed voor LEO

Heel veel werk (plezier) wat dat moet natuurlijk ook gebeuren
  8. Uncle Franz:
    22 december 2015
    Hoi Noukie,

Alles naar wens in dat verre bah warme Curaçao?

Hier is het een soort lente nacht temperatuur niet onder 10 graden en overdags REGEN WIND en 16 graden jahaaa 22 december!!!!
    Het afscheidsfeest voor Ido en familie was te GEK.
    Heel veel moeite om het geheim te houden maar is gelukt.
    Joris en Mathijs hebben de filmpjes, nog dank voor die van jouw aan elkaar geshopt, en een impressie filmpje gemaakt was echt een tranentrekker.

Ze hebben alle filmpjes op een usb stick meegekregen en een jaar gratis zakdoekjes (dat laatste moet ik nog regelen, ook voor onszelf snik,brok,snik.
    Hebben ook een quiz gedaan met vragen , als ze de punten niet zouden halen dan mochten ze niet vertrekken. KANTJE BORD kregen voor de laatste vraag extra punten.Ging over zaken die verbad hielden met kennis over Australio.
    Was ook een bierproef bij van 3 biertjes waarvan eentje een AUSSIE was, gelukkig vond Ido die niet te Z...drinken dus dat gaf papa en mama een rustig gevoel. De foto's en film die gemaakt zijn door Paolo en frederik Sophie zie je wel als je terugkomt??????? Groetjes van ons Frans en Mieke P