GENIETEN!

10 januari 2016 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Lieve allemaal,

Vandaag een nieuwe blog. Annouk is helaas niet beschikbaar want die moet Wie is de mol? kijken samen met Steef. Dat moet nu anders kunnen ze niet meepraten in de Wie is de mol? app van de familie Oosterhuis. Vandaar dat ik als gastblogger even inval voor haar.

Dinsdag vertrokken we in warme kleding naar het zonnige Curacao. Na een 10 uur durende vlucht kwamen we aan op het zonnige eiland. De temperatuur was ca. 24 graden. (kouder wordt het hier nu niet) We werden door Annouk onthaald en het weerzien zou niet hebben misstaan in een aflevering van Hello Goodbye.

Nadat we de auto hadden opgehaald vertrokken we naar het bungalowpark Pearl of the Caribbean. Een klein parkje met 22 huisjes en een lekker zwembad. Na een drankje en een beetje bijkletsen snel onder de douche gegaan en naar bed. Onze biologische klok gaf aan dat het allang tijd was om te gaan slapen.

Woensdag zijn we met elkaar boodschappen gaan doen in de Mangusa. Een soort hypermarche die je ook in Frankrijk tegenkomt. Je kunt er echt alles kopen wat je ook in Nederland kan krijgen. Producten van de Jumbo, Hoogvliet, etc staan hier gewoon in het schap. Je telt er wel het dubbele voor neer als in Nederland, helaas. Daarna het eerste mooie strand bezocht, Daaibooi. Het strand is mooi wit en de zee helder blauw. Steef en nouk gingen direct het water in met hun camera om mooie vissen te spotten. En die zijn er in overvloed: papegaaivissen, spotted trunkfish en nog veel meer moois. André en ik moesten nog even moed verzamelen. Donderdag hebben we geoefend in ons mooie zwembad en zaterdag hebben wij voor het eerste gesnorkeld. Het is echt geweldig om alles onder water te bekijken.

Woensdagavond moest Nouk helaas weer even terug naar haar huis op Curacao. Donderdag zouden ze een afsluitende netwerkborrel geven voor alle betrokkenen op het eiland. Daar moesten nog de nodige voorbereidingen voor worden getroffen.

Op donderdag hebben we lekker in het zwembad rondgehangen en genoten van de mooie natuur. Er zijn hier allerlei vogels in schitterende kleuren en we hebben zelfs een kleine groene kolibrie gezien. Aan het einde van de dag naar Willemstad om de netwerkborrel bij te wonen. Mooi om te zien wat de meiden hier allemaal hebben gedaan. Vooral de sociale kaart die ze hadden gemaakt viel bij alle instanties in de smaak.

Vrijdag was het hoogtepunt van deze week; de mannen gingen diepzeevissen. Om 6 uur stonden we naast ons bed, want om 7 uur vertrokken de boot vanaf Kima Kalki Marina. Samen met 3 andere mannen vertrokken ze met een bootje naar zee om daar te gaan vissen. Stefan ving in 1x 3 black tip tonijnen, maar André wilde voor een grote vis gaan. Steef zijn vangst werd hiervoor opgeofferd om die grote vis inderdaad aan de haak te slaan en dat lukte. André ving een Wahu van ca. 15 kilo en iets meer dan een meter lang. Inderdaad een grote vangst. We kregen heerlijke tonijnfilets mee van de vangst en die heeft Steef bij thuiskomst gebakken. Ik heb echt nog nooit zo lekkere tonijn gegeten. Die blikjes tonijn in de winkel wil je dan echt niet meer.

’s Middags gingen we Nouk en haar spullen ophalen in haar huis om definitief naar de Pearl te komen.

Zaterdag weer een ander strandje bezocht, Kokomo beach deze keer. Ook weer heerlijk en opnieuw gesnorkeld. We doen inmiddels ook een aardig kleurtje op die helaas in Nederland niet zichtbaar zal zijn, omdat we daar dan weer warme kleren aan moeten. ’s Avonds lekker uit eten geweest bij Tomatoes. Daar kun je alleen maar een pizza eten en volgens Annie heeft hij daar de lekkerste pizza ooit gegeten (en hij lust niet eens pizza).

Vanochtend zijn we naar de vergadering geweest. Zo leuk om alle broeders en zusters te ontmoeten waar Nouk al veel over heeft verteld. Het gaat hier allemaal heel relaxed ;).

Nou dat is het even voor nu. Het wordt namelijk weer tijd om aan het zwembad te gaan liggen.

Liefs en groetjes van ons vieren.

1. Jeanette:
    10 januari 2016
    Je doet het niet slecht als gastblogger. Vlg week een duo blog
    Alles gaat relax op het eiland veeltste warm!!
    Ik zeg blijf genieten van de zee, natuur, het eiland en elkaar
  2. Opie en Omi Wiel:
    10 januari 2016
    Zo dat was geen slechte invalbeurt ga zo door en je mag blijven , Andre dus voortaan effe wachte .........PIZZA, met eigen gevangen vis erop hebben hier ook slootjes,
    Geniet samen van alles. Hier gaat alles goed maar beetje frisser als bij liefs van ons
  3. Esther:
    Hallo allemaal,
    Klinkt allemaal super leuk en gezellig! En zoals hierboven al gezegd is, ben je een goede gastblogger! Straks krijgt Annouk concurrentie ;). ! Fijne vakantie (zo te lezen, lukt dat wel :))!

Groetjes, Esther
  4. Inge:
    11 januari 2016
    je bent een goede gastblogger. Geniet van jullie welverdiende vakantie en van Annouk. dikke kus uit het koude waddinxveen
  5. Sjaak en Coby:
    Hoi hoi allemaal,
    We krijgen steeds meer zin om daar weer een paar weekjes naar toe te gaan! Vooral omdat het weer op dit moment niet echt lekker is regen...... en maar 4 graden. Anni kan trots zijn en Steef natuurlijk ook op hun vangst!!! Jeetje wat een joekel!! Ja de gemeente is echt zo relaxt, heeft natuurlijk ook met de antilliaanse cultuur te maken en de warmte!
    Annouk nog succes met je toewijzing op de theocratische school! Genieten jullie nog maar volop met z'n viertjes!! Van het mooie weer, blauwe zee, lekkere eten, fijne omgang met br's en zr's, zwemmen met dolfijnen..............jeetje wat een straf!!! En verder zijn we natuurlijk heel erg benieuwd naar jullie verhalen. Dikke knuffel aan allemaal Sjaak en Coby
  6. Elly:
    11 januari 2016
    Wat leuk om je eigen verhaal te lezen! Want anders zou Annouk zomaar eens kunnen zeggen dat jullie t fantastisch naar jullie zin hebben terwijl t niet zo is... ;-)
    We hebben net gegeten, maar die tonijnsteaks.... krijg gelijk weer trek. En nog gezond ook - twee x per week vis. Die Andre gaat wel door al zijn grenzen heen: pizza, tonijn, zwemmen... (of heeft hij geen tonijn gegeten?).
    Jullie zijn net op tijd weg, want de winter schijnt er donderdag of vrijdag aan te komen: onder nul dus! Nou ja, als alle muggeneitjes er dood van gaan, hebben we er nog iets aan.
    Ga lekker mee in die relaxte flow! Geniet. En voordeel van straks die winterkleren weer aan, is dat je eventuele extra kilo's ook niet ziet.
    Nou zit ik ermee in mijn hoofd:
    Ooh I want to take you down to Kokomo, we'll get there fast and then we'll take it slow
    That's where we want to go, way down in Kokomo.
  7. Marieta:
    12 januari 2016
    Beste invalblogster,
    Wat hebben jullie een zwaar leven, 6.00 opstaan om een grote vis te vangen en hem vervolgens op te eten. Zo te lezen hebben jullie het goed. Geniet er maar flink van en neem wat zon mee terug naar Holland.
    Groetjes van ons 4!