Nog meer genieten!

18 januari 2016 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Lieve mensen,

Hier is tie dan weer. De nieuwe blog en laatste door mij. Annouk sluit volgende week het avontuur Curacao af met een laatste blog.

De weerstomstandigheden zijn hier nog net als de vorige keer, warm en zonnig met een heerlijk zeewindje. Deze week moest Annouk nog wel het een en ander doen voor het project, dus haar regelmatig overal naar toe gebracht. Ach het is net alsof we thuis zijn in Waddie.

Maandagochtend heerlijk doorgebracht in het zwembad. Aan het eind van de middag naar de Renaissance mall waar Annouk had afgesproken om haar lezinkje te oefenen met Niesje in de Starbucks. In deze mall kan je je geld wel kwijt. Alleen maar dure merken hebben daar een winkel. Veel sieraden, horloges en dure kleding. Daar vlakbij is de haven waar alle cruiseschepen aanleggen. Erg Amerikaans georiënteerd. Na een lekkere koffie en theetje weer terug naar het park.
’s Avonds waren we uitgenodigd door een zuster om bij haar “slijmsoep” te komen eten. Annouk had dat al een keer ergens op en Edselien wilde het graag voor haar maken. De officiële naam is Jumbo. Ingrediënten zijn onder meer okra, garnalen, varkensvlees en allerlei andere dingen die ik niet kon thuis brengen. Het was erg lekker en lief dat ze de soep wilde maken, want de volgende dag vertrok ze alweer naar Nederland. Annie kreeg natuurlijk wat anders gehakt en iets van gebakken banaan.

Dinsdag was een fantastische dag.  We vertrokken rond een uur of 12 naar een haventje waar de vissers binnenkomen om hun vangst schoon te maken. Het afval wordt dan in het water gegooid en daar komen dan schildpadden op af. Als je geluk hebt dan kun je dus schildpadden spotten. En geluk hadden we in overvloed. Nog maar net in het water en onze snorkels half op en Annouk begon al te wijzen: SCHILDPADDEN. Snel onze snorkels goed op en gaan maar. Schildpadden hebben misschien de naam dat ze sloom zijn, maar in het water is dat toch echt even anders. Ze zwemmen namelijk  heel hard en voor je het weet ben je ze kwijt. We hebben in ieder geval een stuk of 10 schildpadden gezien en dat was een geweldige evaring. Daarna door naar een van de mooiste stranden die ik ooit gezien heb “De Grote Knip”. Snorkelen was daar niet zo’n succes, want het water was heel troebel, maar het strand zelf kwam zo uit de “Bounty” reclame. En alsof we die dag nog niet genoeg zand hadden gezien, zijn we die avond gaan eten bij een restaurant Pirate Bay aan het strand. We hadden een tafeltje aan de kustlijn, dus slippertjes lekker uit en met je voeten in het zand.

Woensdagochtend zijn we naar Denny’s gegaan, waar we echt een walgelijk groot ontbijt hebben gegeten, maar wel heel erg lekker. In de middag lekker relaxen aan het zwembad. ’s Avonds naar de vergadering waar Annouk de primeur had om haar lezinkje te houden. En voor ons de eerste keer om de nieuwe Leven en dienen vergadering mee te maken. Geweldig!

Donderdagochtend was een “sad day”. Steef moest helaas vandaag terug naar Nederland. ’s Ochtends nog lekker gezwommen in het zwembad op het park, koffer ingepakt en op naar Hato Airport. Na een betraand afscheid terug naar het park. Gelukkig is hij weer veilig thuis aangekomen en naar ik hoor hoeft hij geen enkele avond te koken de komende week. Bedankt Inge, Harberts, van der Zouwen, Nitalessy en Pennings!

Vrijdagochtend had Annouk allerlei dingen voor school te doen. André was taxichauffeur deze ochtend. Van de boxen die ze voor de zwangere tieners hadden samengesteld waren er nog een aantal over en die ging ze naar het consultatiebureau brengen. De spullen die er in zitten komen zo op een goede plek terecht. Daarna naar haar oude huis om nog wat excursies voor deze week te regelen (Klein Curacao en een safariritje in het Christoffelpark). Daarna tanken en boodschappen doen. ’s Middags lekker aan het zwembad gelegen. Moeten toch ons tintje bijhouden.

Zaterdagmiddag was Annouk uitgenodigd voor een wijnproeverij door een mevrouw die erg enthousiast was over het project dat ze hier gedaan hebben en daar graag iets voor terug wilde doen. Annouk afgezet bij haar oude huis en wij gingen Willemstad in. Pontjesbrug gedaan en wat rondgelopen. Daarna Annouk weer opgehaald en rustig avondje op het park.

Zondag weer naar de vergadering geweest. Het was erg vol omdat er nog meer vakantiegangers waren. Uitgenodigd om dinsdagavond bij een broeder en zuster een drankje te komen doen. Zij wonen vlak achter ons park. Het is een leuke, relaxte gemeente. Alles gaat het op het gemakje, daar kunnen wij het jachtige westen nog wel wat van leren. ;)

Vandaag is Annouk weer druk met haar project. Zo gaan we even boodschappen doen, nog even Willemstad in en afkoelen in het zwembad.

Ik vond het superleuk om onze ervaringen met jullie te delen en zie jullie volgende week weer in real life!

Liefs en groetjes van ons drieën.

1. Lydia:
    18 januari 2016
    Heerlijk dat jullie zo genieten! Dat relaxte en alles op je gemak herken ik wel. Ze moesten me altijd aan m'n shirt terugtrekken. Ik ging te snel!
    Wij zitten temidden v heel veel sneeuw en hoge bergen. Is ook genieten!

Tot gauw
  2. Roxanna:
    18 januari 2016
    "Hallo Jumbo!" Die hebben ik dan wel weer om de hoek zitten :p
  3. Sjaak en Coby:
    19 januari 2016
    Genieten jullie nog maar lekker deze laatste week! Dat relaxte leventje is echt heerlijk! Hier is het best koud nu, dus zal volgende week afvallen! Maar we zien wel naar jullie uit! Tot snel!!!
  4. Mary:
    19 januari 2016
    Lieve Alice, fijn dat je ons zo op de hoogte hou.
    Geweldige ervaringen hebben jullie, geniet nog van alles.
    Liefs Mary