Here comes the bride!

23 december 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Lieve mensen,

Hier ben ik dan weer, blogmaster van het eerste uur! Een stuk uitgeruster zit ik achter de computer om jullie weer mijn avonturen te vertellen. Helemaal fris en fruitig ben ik niet want daar was de week weer ietsje te leuk voor!

Naast de leuke dingetjes hebben we deze week ook weer veel voor het project bereikt. Zoals eerder gezegd was het heel moeilijk om in contact te komen met zwangere tieners en tienermoeders, maar gelukkig hadden wij vorige week toch wat aanmeldingen. En je raadt het nooit, de aanmeldingen stromen binnen! Nou ja stromen, het is meer druppelen. Ach, ik ben allang blij! Dinsdag heb ik voor de eerste keer een zwangere tiener geïnterviewd. Dat was best heftig. Het was een jong meisje met al meerdere kinderen die in een slechte situatie verkeerd. Om haar verhaal te horen is dan best pittig. We vonden het wel heel bijzonder dat zij haar verhaal met ons wilde delen, daar zijn wij haar heel dankbaar voor. Het was ook heel leuk om te zien dat ze blij was met de babybox die wij samen gesteld hebben. Ook voor de komende week staan er weer een aantal interviews op het programma. Dus we kunnen wel spreken van een tevreden projectgroepje! Er moet natuurlijk nog veel meer voor ons project in elkaar geknutseld worden zoals een eindverslag, een sociale kaart en een prachtige eindpresentatie. Ook daar zijn wij deze week mee bezig geweest en ik kan met trots zeggen dat de sociale kaart af is. Wij zijn helemaal trots! Voor het eindresultaat zullen jullie net als alle anderen tot 7 januari moeten wachten want dan zal hij uitgereikt worden op onze netwerkborrel.

Deze week hebben wij ook nog lekker de toerist uitgehangen in het prachtige Curacao. Het lijstje van "things to do" is weer wat geslonken. Donderdag zijn wij eindelijk naar de Marshe Bieu geweest. Dit is een soort overdekte markthal met allemaal kraampjes waar je typische Curacaosche gerechten kunt halen. Ik heb heerlijk genoten van gestoofde kip met rijst, gestoofde geit met rijst en niet te vergeten varkensstaartjes met rijst! Ja, je leest het goed;  varkensstaartjes! Tijdens het weekendje weg werd mij toch ten zeerste aangeraden om dat toch eens te proberen. Dus nieuwsgierig als ik ben moest ik dat toch eens uit proberen. Ik heb ervan genoten! Na ongeveer 10 kilo aan vet er vanaf getrokken te hebben, heb ik van dat kleine stukje vlees echt wel genoten. Ook de kip en de geit deden het goed! Zeker een aanrader en als de rest van de familie Verrips komt, neem ik ze zeker mee (zie je het al voor je; Annie/Paps die wat anders eet dan gehakt, ik ben benieuwd). 's middags met z'n allen cultureel bezig geweest in het Curacao museum. Was echt heel interessant, heb daar heerlijk rondgewandeld. Er was veel te zien zoals; de inrichting in de vroegere landhuizen op Curacao, oude en huidige kunst afkomstig van Curacao en natuurlijk een piano waar ik echt achter moest gaan zitten. Kortom was een leuk toeristisch dagje!

En ik hoor jullie bijna denken; heel leuk allemaal die verhalen maar waar slaat die titel dan op?!?!?!?! Waar is de bruid?!?!!?!!? Nou hier komt ze dan aan...

In de gemeente waar ik nu inzit gaat een broeder trouwen. Voor deze broeder wilde de gemeente een geweldige dans instuderen om op de bruiloft te performen. Superleuk idee, maar ze kwamen nog wat mensen tekort. Dus je raadt het al, Annouk werd gevraagd om mee te dansen. Awesome, iedereen weet dat dansen aan mij wel besteed is. Dus dinsdagavond van 7 tot 10 bezweet in de tuin van een lieve broeder en zuster (die ons heel goed verzorgde met drankjes en kroketten, wat wil je nog meer) staan dansen tot we echt niet meer konden. Het was een hele openbaring want dat dansen hier op Curacao is toch wel wat anders dan in Nederland. Het motto is hier; shake what your mama gave ya! En dat heb ik gedaan ;P

Als je dan onverwachts naar een Curacaosche bruiloft gaat, moet je natuurlijk wel in stijl gaan. Dus deze week stond ook in het teken van het vinden de perfecte jurk! Wat een drama, wat een drama! Hier op Curacao is het shoppen toch wel een beetje anders. Geen ZARA, geen H&M, geen Mark&Spencer en ook geen snelle online shops. Er zat wel een Mango...met een herfst/kerstcollectie. Dus na middagen en avonden ploeteren door alle winkels toch maar besloten om een oude klassieker uit de kast te trekken. Een old timer kan soms nog best wel mooi zijn!

Vrijdag was de dag van de bruiloft! Helemaal tot in de puntjes verzorgd gingen wij op weg naar kranshi, oftewel het gemeentehuis. Het was een hele ervaring om een bruiloft hier mee te maken waarna we 's avonds natuurlijk ook naar de lezing geweest zijn. Vanuit de zaal vertrokken wij gezamenlijk naar de feestlocatie. Dat was echt een soort van sprookje! Overal waren lichtjes en stonden gezellige tafeltjes. Bij binnenkomst kreeg je meteen een glas champagne in je hand gedrukt waarna je werd verwezen naar een bar met bakken vol bonbons! Truly a dream come true! Als je dan twee stappen van de chocolade-bar zetten, moest je oppassen dat je niet in het zwembad viel. Zo cool! Tot half tien lekker gebabbeld, gedronken en gesnackt tot het toch eindelijk ging gebeuren; onze dans! Ondanks dat het niet voor de volle 100% goed ging, heb ik er super van genoten en vonden het publiek en de bruid en bruidegom het volgens mij ook heel leuk! Toen rond een uurtje of half elf heerlijk gaan eten waarna we tot een uur of één op de dansvloer hebben gestaan, want dansen dat kunnen ze hier heel goed! Daarna nog een mini-afterparty gehad bij Denny's, een 24-hours dinner. Moe en voldaan rond 04.00 mijn bedje in gekropen.
Het weekend daarna lekker uitgebrakt. Zaterdag heerlijk op de Mambo Boulevard geluncht waarna ik nog een stukje van de wedstrijd van PSV heb gezien (want Feyenoord was natuurlijk om te janken!). Zondag heerlijk met een groepje jongeren uit de gemeente naar het strand geweest waarna we zelfgemaakte saoto soep hebben genuttigd. Daarna uitgeput op de bank geploft en verschillende dutjes gedaan.

De afgelopen dagen weer hard aan ons project gewerkt want donderdag gaan we op stap. En niet een paar kilometer verderop, maar wel 52 km verderop namelijk het prachtige eiland Bonaire! Donderdagochtend vliegen wij vroeg naar Bonaire om daar één avondje te vertoeven en vrijdagavond laat weer naar Curaçao te vertrekken. Even een paar daagjes er tussen uit, even ontstressen. Dat kunnen we wel gebruiken na al dat harde werk!

Volgende week zal ik jullie dus verblijden met mijn avonturen op Bonaire en natuurlijk alle andere dingen die er nog op mijn pad komen.

Nou, lappie en ik gaan onze oogjes dichtdoen en dromen van de prachtige stranden op Bonaire! Dromen jullie met mij mee?

Weer bedankt voor jullie lieve, leuke en grappige reacties! Als ik ze lees moet ik lachen en huilen tegelijk! Ik kijk er weer naar uit!

Heeeeeeel veeeeeel liefs en superdikke knuffels van mij!

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

1. Liesbeth:
    23 december 2015
    He schatje, half 7 en ik kan niet meer slapen (bah ik ben vandaag vrij). Maar ff mijn mail checken. Yes een nieuwe blog. Heerlijk wakker worden met gerechten als geit en varkensstaartjes. Nou ik ga er nu maar uit voor een kopje thee en een beschuitje. Nog maar 1 week en 6 dagen .......

Dikke knuffel, Liesbeth
  2. Roxanna:
    23 december 2015
    Ik had een gefrituurd krul staartje willen zien. Ben iets wat teleurgesteld :p Is er ook een filmpje van DE dans of een stukje ervan? Ik ben benieuwd! Enjoy Bonaire pouk. Love you longtime
  3. Mary:
    24 december 2015
    Ik droom zeker met je mee,en zie het al helemaal voor me.
    Ben toch benieuwd welk jurk je aan had.
    Liefs en geniet
  4. Sjaak en Coby:
    25 december 2015
    Hey Annouk, Hebben weer genoten van je verhaal! Wat gaat de tijd snel hé! Noch maar een ruim weekje en is de happy familie weer bij elkaar...........nou die komen echt tijd te kort om al die ervaringen en belevenissen van jouw ook te ervaren!! We worden vervelend..... maar me missen het mooie eiland toch wel hoor! We zien er weer naar uit je verhalen van komende week weer mee te maken!! Nou en als jij geen....STAR word (wat echt onbegrijpelijk is) kan je altijd nog blogger worden ( want dat lukt je best aardig ) of danseres! Of gewoon een lieve verloskundige, succes!!Alle lieve broeders en zusters daar de hartelijke groeten! Dikke knuffels Sjaak en Coby