Moe, maar zeer voldaan!

15 december 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Lieve allemaal,

Knikkebollend zit ik hier achter de computer om speciaal voor jullie dit blog te schrijven(kan mijn fans natuurlijk niet te lang laten wachten) want wat ben ik moe. Mijn wallen hangen op mijn knieën en mijn bed roept op dit moment heel hard; "Annouk kom naar mij toe!" Dat ik zo moe ben zegt natuurlijk genoeg over hoe leuk het weekend was, maar daar zo meer over...

Want er moest deze week moest er natuurlijk ook nog hard gewerkt worden. Na ons geweldige optreden op de Curacaosche TV hadden wij verwacht dat de aanmeldingen binnen zouden stromen en dat we zelfs mensen zouden moeten afwijzen. Helaas was dit niet het geval. Deze week dus maar besloten om ons geweldige netwerk van hele lieve mensen in te zetten. Gelukkig waren zij behulpzaam en zijn zij hard voor ons aan het zoeken. Aan het eind van de week kregen wij het goede nieuws van een behulpzame verpleegkundige die een facebookpagina voor zwangere tieners heeft opgericht; via ons bericht op haar facebookpagina hadden zich 2 meisjes aangemeld! Wij helemaal blij, waarna onze vreugde werd vergroot toen onze begeleider Chris ook nog meisje kende voor een interview. Wij zijn heel blij dat deze meisjes er voor open staan om met ons te praten aangezien zij heel belangrijk zijn voor ons onderzoek. Wij willen tenslotte de zorg voor hen verbeteren en wie kunnen ons dat nou beter vertellen dan zijzelf.
Verder deze week veel bezig geweest met het verwerken van de interviews wat eigenlijk heel erg goed gaat. De uitnodigingen voor onze netwerkborrel zijn ook de deur uit! Dan komt het einde opeens wel gevaarlijk dichtbij!
Donderdagochtend wederom vroeg uit bed, want deze ster had weer een TV-opname. Dit keer bij de tv-zender Telecuracao bij de ochtendshow Moru Bondia. Nadat de presentator van het programma waar Joanne en ik vorige week te gast waren in dit programma een prachtig kerstliedje ten gehore had gebracht(was heel bijzonder..), was het de beurt aan ons. De presentatrice was heel aardig en stelde veel goede vragen waardoor we ons project goed uit hebben kunnen leggen aan de kijkers thuis! Helaas hebben we geen foto's en video's van ons prachtige optreden want ze waren hier wat strenger op de set. GEEN foto's en video's! Gelukkig hebben de ouders van Ellen het opgenomen waardoor we het wel terug kunnen kijken. Ook deze keer was de paparazzi thuis gebleven en wilde niemand een handtekening wat ik echt heel vreemd vindt. Gelukkig heb ik nog wel wat fans in Nederland!

Deze week natuurlijk ook nog gewoon gechilled, stel je voor dat je te hard werkt ;P
Woensdag heerlijk met Nien naar Mambo Beach geweest waar ik nog bruiner ben geworden. Donderdag heerlijk bij Terrazza gaan eten een leuk tentje bij het Zuikertuintje. Was echt heerlijk zoals al het eten hier op Curacao!

Donderdagavond werd ik opgehaald om naar het weekendhuis te gaan met alle broertjes en zusjes uit gemeente den Engelen. Na een snelle hap bij de Burger King kwamen wij met twee mega-bepakte auto's om 23.00 aan bij ons prachtige weekendhuis op bijna het westelijkste puntje van Curacao. 's ochtends werd pas duidelijk precies hoe mooi dat huis was. Was echt niet normaal! Wie wil er nou niet een huis waarbij je tuin bestaat uit een zee die zo helder is dat je van grote afstand nog de vissen kan zien! Verder had het huis superveel hang-outs waar je heerlijk kon chillen na een frisse duik vanaf ons privé-strand. Oké, ik overdrijf lichtelijk, ons privé-platformpje met trapje! Maar je kon ook op een andere manier een frisse duik nemen. Ook van onze superhoge steiger kon je de zee inspringen. Natuurlijk moest en zou ik dat uitproberen. Was echt zo cool! Voelde echt een beetje als een klein stukje paradijs op aarde. Vrijdag heerlijk gezwommen, gechilled, gekletst, spelletjes gespeeld en gevist. Jawel ik heb ook gevist. En je raadt het nooit, eerste keer dat ik die hengel in het water zwaai vang ik gewoon een vis! Ben nog nooit zo blij geweest om een vis te zien! Na hem schoongemaakt en gebarbecued te hebben, heb ik de verste vis ever gegeten. Ook zaterdag  weer heerlijk van de zee en de gezelligheid genoten. 's avonds zijn wij op bezoek geweest in gemeente Pannenkoek (ja serieus, zo heet die gemeente) waar wij heel warm werden ontvangen. Thuis had ik samen met de rest van de groep een antwoord voorbereidt in het Papiaments. Na ongeveer aan iedereen 1000x gevraagd te hebben of ik het goed uitsprak het tijdens de vergadering in praktijk gebracht. Volgens mij ging het best goed ondanks een beetje zenuwen! Thuis waarschijnlijk één van de lekkerste hamburgers ever op waarna wij nog lang doorgegaan zijn met kletsen en spelletjes en heel veel lachen! Zondag zijn we naar playa forti geweest wat bijna naast ons huis lag omdat daar de schildpadden zouden zijn. Een beetje sceptisch sprong ik de zee in, maar nog geen 10 seconden later was de eerste schildpad gespot waarna de groep als een malle erachteraan ging. Na deze eerste schildpad volgde er nog velen meer, soms zo dichtbij dat je ze aan kon raken. Was echt zo bizar cool om te zien, ben er nog van aan het bijkomen. Daarna besloten om niet met de auto maar al zwemmend naar huis te gaan. Challenge accepted! Gelijk al die hamburgers, spareribs en bacon eraf gezwommen. 's Avonds heerlijk gebarbecued met een grote groep mensen uit de gemeente. Dit was echt heel gezellig! Vanochtend het hele huis weer spik en span gemaakt met de overgebleven mensen waarna wij toch echt het huis moesten verlaten. Moet zeggen dat dat wel een heel klein beetje pijn deed. Dus willen jullie mij een mooi cadeau geven dan stuur ik jullie graag de gegevens van het huis door. Ik hoor het wel!

Nou lieve mensen, het was een hele beproeving het schrijven van dit blog maar ik heb het met heel veel liefde gedaan! Als jullie het niet erg vinden ga ik snel in op het aanbod van mijn lieve bedje!

Nogmaals danki voor allee lieve reacties en kijk er weer heel erg naar uit van jullie te horen!

Heel veel liefs en dikke knuffels vanuit sunny Curacao (niet op dit moment want het is 22.20, maar jullie snappen wat ik bedoel! ;)

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

1. Liesbeth:
    Hoi lieverd,

Als je allergrootste fan vanmorgen toen mijn telefoon om 5.40 uur af ging, direct naar mijn telefoon gesprint (op mijn nachtkastje) en mijn mail gecheckt! Is tie binnen? En ja hoor je stelt me niet teleur. Eigenlijk helemaal geen tijd om te lezen, toch maar even snel doen tijdens mijn kopje thee. Ik heb er weer van genoten. En dan te bedenken dat ik over exact 3 weken zelf van al dat moois kan gaan genieten. Heerlijk.

Liefs, Liesbeth
  2. Lydia:
    15 december 2015
    Lieve Annouk, wat heerlijk om weer van jou verhalen te mogen genieten! En wat een uitzicht van jullie weekendhuis over de blauwe zee!

Liefs Lydia
  3. Esther:
    15 december 2015
    Wauw Annouk, klinkt en ziet er allemaal erg mooi uit! Straks wil je niet meer terugkomen ;).

Liefs, Esther
  4. Inge:
    15 december 2015
    Lieve gekke nicht, wat kan jij leuk schrijven. Ik kijk er elke week naar uit. Mocht er een dip in geboorteland komen kan jij altijd nog gaan bloggen. Ik zie je al gaan vissen, schildpadden, zwemmen, springen, duiken en o ja ook nog werken dan... geniet er van. Want over drie weken staat je hele familie op de stoep en dan moet je dus ook nog gastvrouw zijn naast al je huidige zware activiteiten. hele dikke kus uit het altijd prachtige waddinxveen. PS als jij die adres gegevens nou eens naar opi en omi mailt. He je kan het altijd proberen ;-)
  5. Jacques:
    15 december 2015
    Wat een geweldige ervaringen doe je daar op, Annouk. Het is dat ik slechts ooit mijn A-diploma heb gehaald, anders was ik even langs komen zwemmen. Zo'n weekendhuis kun je meteen voor me reserveren - als je me helpt met schoonmaken, welteverstaan - want dat ziet er exotisch uit.
    Na mijn duikervaring op Madeira, lijkt me dit ook de ultieme tweede serie duiken in dat heldere water.
    Lieve groetjes aan je collegaatjes: jullie lijken het me enorm naar de zin te hebben.
    Fijne kerstdagen, een verrassend 2016, veel plezier met de familie en tot later ...
    Jacques.
  6. Opie en Omi Wiel:
    15 december 2015
    Ja het was weer een spannende aflevering terug in nederland ga je natuurlijk gelijk zeevissen op makreel bv ja dan zijn er helaas geen schildpadden en exotische vissen maar ja dan heb je ons weer als familie vlakbij

dikke kus en knuffel vasn ons
  7. Roxanna:
    16 december 2015
    Gek zeg!, geen handtekening pffffff.. Ze weten niet wat ze missen
  8. Elly:
    16 december 2015
    Dank je wel dat je voor ons op gebleven bent om je belevenissen te delen. Wordt zeer gewaardeerd. Zeker nu je een ware TV-ster bent, fijn dat je nog aan je nederige publiek denkt.
    Maar met Gemeente 'Den Engelen' als basis is dat nog bewonderenswaardiger - het zou je maar naar je hoofd kunnen gaan stijgen. Nee, dan is Gemeente 'Pannenkoek' een stuk beter.
    Klinkt als een fantastisch weekend! Zwemmen met schildpadden... en je had al met Dori gezwommen! Fantastisch. Staat nog op mijn verlanglijstje, dus je misschien moet je daarvoor het adres van dat huis maar bewaren.
    Have fun, maar dat doe je wel.
  9. Mary:
    16 december 2015
    Zijn er nog meer gemeentes met die leuke namen?
    Volgens mij raken we jou kwijt. Prachtig al die ervaringen,
    Veel plezier en geniet.
    Liefs
  10. Sjaak en Coby:
    Hey Annouk,
    Het was weer genieten van je reisverhaal! En wat een gezellige boel daar bij jullie in dat nederige stulpje aan die prachtige blauwe zee. Geen straf hoor! Gaat het al wat beter met de muggen beten? Doordat dikkere bruine huidje van jouw maak je het ze niet makkelijker....... Herkennen we je straks nog wel? Nou geniet nog maar volop. En natuurlijk ook veel succes met je project! Dikke knuffel van ons Sjaak en Coby