A star is born!

8 december 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Lieve allemaal,

Sorry, sorry, sorry, duizendmaal sorry! Het is geen zondag blogdag geworden want ik was veel te druk met ijsjes eten en Expeditie Robinson kijken. Nogmaals mijn welgemeende excuses! Het is dinsdagochtend blogochtend geworden...

Het is alweer een hele maand geleden dat ik op dit mooie eiland ben aangekomen. De tijd gaat echt niet normaal snel! Ook deze week weer een hoop leuke dingen meegemaakt. Sta ondertussen wel bekend als de kluns van het huis. Huidige schade is als volgt; 1 spiegel, 1 glas, 1 mok, 1 fles drank en 1 bord gebroken. Ja als ik iets doe, dan doe ik het goed!

Deze week weer veel voor het project kunnen doen buitenshuis maar ook binnenshuis want al die afgenomen interviews moeten natuurlijk wel weer verwerkt worden. Heel de maandag en alle andere vrije uurtje besteedt aan deze verwerking. Achter de computer blijven zitten terwijl de zon schijnt en je de zee hoort roepen is heeeeeeel erg moeilijk! Maar het is gelukt, alle interviews afgemaakt! Dinsdag zijn we de hele ochtend bij Famia Plania geweest om de directeur en de huisarts van Famia Plania te interviewen. Was weer heel waardevol! Deze week ook eindelijk een locatie gevonden voor onze netwerkborrel. We zijn nu al heel benieuwd naar de opkomst!

Ook weer heel wat gezellige en leuke dingen gedaan. Dinsdagavond zijn we hier naar de bioscoop geweest want het is natuurlijk zo goedkoop! Daarna samen met Nien besloten om nog even een wandelingetje te maken over de pontjesbrug, die door alle extra kerstlichtjes nu extra gezellig. In the middle van onze fotoshoot gingen de bellen keihard af, de brug ging dicht. We stonde precies in het midden dus rennen had geen zin meer. Uiteindelijk een half uur vastgezeten op de brug. Ach, gelukkig hadden we nog een halve zak popcorn over!
Terwijl Joanne en Ellen hun duikbrevet aan het halen waren, hebben Dyonne, Nien en ik er een heerlijk zen-dagje van gemaakt. Heerlijk een uur bij de pedicure gezeten waarna onze voetjes weer zijdezacht aanvoelden en voorzien waren van een leuk lakje! Ook deze week weer het strand bezocht want dat kleurtje moet wel onderhouden worden.

Vrijdagavond lekker met wat broertjes en zusjes naar de bioscoop geweest waar we het wat te laat gemaakt hebben want 's ochtends moest ik er om 07.30 uit wat hier op Curacao belachelijk vroeg is. Zaterdag ben ik namelijk voor het eerst in de velddienst geweest. Was een hele leuke, bijzondere ervaring. De velddienstactie is namelijk gewoon buiten in het zonnetje. Dat is wel wat anders dan de Nederlandse acties. De velddienst zelf is vergelijkbaar publiek alleen het treffen van mensen gebeurt hier niet door aan te bellen want vaak is er geen bel. Ook is het niet gebruikelijk om het erf op te lopen i.v.m. alle honden. Dus wat je doet is bij het hek heel hard een paar keer goedemorgen roepen en dan op hoop van zegen. Ja, dat is wel even oefenen.. Daarna samen met een zusje naar een studie geweest die wederom gewoon in de buitenlucht was. Na afloop heb ik een hele tas vol met vruchten uit de tuin gekregen. Ze noemen deze vruchten knippa's, het zijn een soort oranje lychees die lekker zuurzoet zijn. Superlief! Na de zaal heb ik samen met wat broertjes en zusjes eindelijk mijn eerste trukipan-ervaring gehad. Truki pan's zijn een soort foodtrucks die zodra het donker wordt heel lekker en slecht eten verkopen. Het is een beetje te vergelijken met een kapsalon maar dan met nog veel lekkerder vlees. Ik had niet eens de tijd om een foto te maken zo snel had ik het naar binnen gewerkt.

Toen was het weekend alweer om en brak de grote dag aan, de dag dat wij BC-ers zouden worden, oftewel bekende Curacaoenaars. Om 07.45 moesten we aanwezig zijn bij CBA Television waar wij een opname hadden voor een populaire ochtendshow, zeg maar een soort koffietijd. Samen met onze projectbegeleider Chris zouden vanochtend Nienke en Ellen het spits afbijten. Het was echt heel leuk om een keer mee te maken, maar het gaat er allemaal wel wat anders aan toe dan in Nederland. 's Middags was het de beurt aan mij en Joanne om in het jongerenprogramma #Hashtag ons verhaal te doen. Na heel zenuwachtig gefrutsel met de microfoontjes en het aftellen van de cameraman hebben wij samen verteld over ons project en een oproep gedaan aan de zwangere tieners en tienermoeders om een interview af te mogen nemen. Het was een hele coole ervaring en het smaakt naar meer... Woensdag gaan wij als het goed is naar de andere populaire TV-zender van Curacao. Je kan dus wel zeggen dat er een nieuwe ster is geboren en haar naam is Annouk Verrips, haha!

Heel erg bedankt nog allemaal voor jullie leuke reacties, lieve berichtjes en appjes! Volgende week zal het blog er ook pas dinsdag op staan want dit weekend ga ik met alle jongeren uit de gemeente een heerlijk weekendje weg op het eiland. Zodra ik terug ben zal ik jullie weer al mijn nieuwe verhalen vertellen!

Masha Danki voor het lezen van mijn blog! Kijk nu al uit naar al jullie reacties!

Heel veel liefs en dikke knuffels van mij

xoxoxoxoxoxoxoxoxoxo

1. Opie en Omi Wiel:
    Hoi Star,

Omi is maandag weer wezen fietsen op een 3 wieler binnen in
    den haag bij sophia dat ging wel aardig nog niet helemaal goed
    maar we gaan nog weer proberen verder alles goed hier en zien uit naar je STAR reportages
  2. Marieta:
    8 december 2015
    Wat leuk dat je in meegaat in de dienst daar! Dat is even heel wat anders dan in ons Holland he;P. En die knippa's die ken ik. Hebben ze in Suriname ook. Enige nadeel vind ik altijd dat je erop moet soppen alsof het een soort kauwgombal is iiiieeeew. Verder is de smaak best goed.
    Enjoy!
  3. Lydia:
    8 december 2015
    Wat ontzettend leuk om daar de velddienst te ervaren! Komt wel overeen met SXM. Was ook altijd roepen bij het hek "Hello is there anybody, Hello!" En gewoon studies op de stoep voor het huis en altijd wat lekkers mee.
    Ja en dat eten uit de kofferbak. Ze stonden ook altijd tussen de middag op diverse plaatsen. Zo heerlijk herkenbaar! Krijg er heimwee van! Geniet er maar van, want deze ervaringen ga je nooit meer vergeten. Xxx
  4. Sjaak en Coby:
    11 december 2015
    Hey Annouk, We hebben weer met veel plezier je avonturen gelezen! De heimwee wordt steeds groter! Dat verhaal van brokken piloot klinkt heel bekend...............zit in de familie zeker hahaha! Camera en podium vrees is jouw onbekend dus die star was bij ons al bekend..........zet hem op!! Met zo'n stelletje leuke enthousiaste meiden wordt het een prachtige uitzending! . Ja en velddienst is een leuke ervaring hé. We wensen je voor komend weekend natuurlijk heel veel plezier met de jongeren uit de gemeente. We zien weer vol verwachting uit naar je volgende reisverhaal! Dikke knuffel Sjaak en Coby
  5. Mary:
    11 december 2015
    Lieve Anoek, het is elke keer een feest om je verhalen te lezen.
    A star is born, geweldig. En je "groene nageltjes" ook.
    Geniet en doe de broeders en zusters de groetjes.
    Dikke knuffel
  6. Cees:
    Hoihoi,

Geniet lekkkker daar, juist van de broederschap.

Wat vliegt er als je het naar je zin heb? Super time

Cees a Judith
  7. Roxanna:
    11 december 2015
    Hi pouk, veel plezier dit weekend op het eiland en ik kijk uit naar je volgende dinsdag blog (ben er nog niet uit welke ik leuker vind ;) xxxx en knuffels