Vliegen, muggen en vissen

9 november 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon bini!
Welkom allemaal op mijn reisblog!

De komende 3 maanden zal ik op het prachtige Curaçao verblijven om daar niet alleen van de zon en het strand te gaan genieten, maar ook om echt iets nuttigs te doen namelijk een steentje bijdragen aan de zorg voor de zwangere tieners op het eiland.

Inmiddels ben ik 2 dagen op Curaçao en ik dacht laat ik iedereen een update geven van hoe de reis was en hoe het verblijf nu is. Dus vandaar dit verhaal! Ik ga de komende maanden zeker mijn best doen om het bij te houden zodat ik jullie alleen nog maar meer jaloers zal maken ;P

Dan nu de reis....
Daar sta je dan, op Schiphol met 2 koffers en een rugzak. Klaar om te vertrekken voor drie maanden naar Curaçao. Het afscheid nemen viel me toch wat zwaarder dan verwacht dus dit werd hier dan ook uitgesteld door nog een laatste kop koffie te drinken, maar toen moesten we toch echt gaan. Na heel veel knuffels, kussen en lang zwaaien zijn wij vertrokken, op naar de gate. En gelukkig waren we nog op tijd, dus snel dat vliegtuig in. De reis zelf ging eigenlijk heel voorspoedig. Heerlijk genoten van al het eten (en jullie weten eten gaat er bij mij altijd in), de films en series en de gezelligheid. Voor we het wisten waren we geland op het prachtige St. Maarten. Toen een uur moeten wachten waarna we verder vlogen naar Curaçao. Zodra we uit het vliegtuig stapten, voelde we al meteen de hitte. Dan krijg je toch meteen een vakantiegevoel. Na de koffers opgehaald te hebben, met de taxi naar de autoverhuur om daar onze prachtige Hyundia eon op te halen. Met deze auto op naar het blauwe huis genaamd de kooi (vanwege zijn goede beveiliging, bonus!).
Na onze koffers gedropt te hebben snel nog boodschapjes gaan doen, ZONDER kaart of internet. Dat was natuurlijk heel slim, want de weg terug naar het huis wisten we nog wel te vinden, NOT. Uiteindelijk na ongeveer een half uur toch de weg terug gevonden en heel snel gaan slapen.

De laatste twee dagen hebben wij heerlijk genoten van alle stranden. Zaterdag zijn wij naar Mambo Beach geweest en zondag naar de Grote Knip aan de andere kant van het eiland. Dit strand was echt niet te geloven mooi! Zo blauw, zo helder en zo awesome! Hier hebben we heerlijk de hele middag gezond, gezwommen en gesnorkeld. Al wat leuke visjes gezien! Zit wel helemaal onder de muggenbulten ondanks de deet en de klamboe, bummer....

Morgen gaat het echte werk beginnen, dan gaan wij starten met het project. Om negen uur een afspraak met Chris, onze projectbegeleider  en dan gaan we lekker aan de slag!

Ik hou jullie op de hoogte van mijn belevenissen op dit mooie eiland!

Heel veel knuffels en liefs van mij!

1. Roxanna:
    9 november 2015
    Cool pouk, zet hem op met die tieners! En ondertussen lekker genieten van het moois en de omgang met de broeders en zusters daar :)
    XroX
  2. Esther:
    9 november 2015
    Klinkt leuk! En leuke foto's! Heel veel plezier en succes daar! x
  3. Inge:
    10 november 2015
    Gelukt, ik ben jaloers. Geniet er van. xxx
  4. Oosterhuisjes:
    10 november 2015
    Super meid, het ziet er fantastisch uit!! Enjoy!!
  5. Sjaak en Coby:
    Hey Annouk,
    Gaat direct weer kriebelen!! Geniet ervan en heel veel succes!!!
  6. Julia:
    10 november 2015
    Aah wat leuk annoekie. Geniet ervan!
  7. Rosa:
    10 november 2015
    Klinkt goed Ankie! Smeer je goed in en veel plezier xx
  8. Cees&Fransina:
    12 november 2015
    Top! Succes en plezier toegewenst met alles!
  9. Lydia:
    8 december 2015
    Ja, al die muggenbultjes! Na een tijdje wordt je toch een soort van immuun, maar dan moet je wel iets langer blijven. Bij ons is die immuniteit alweer over. Onlangs in Italië zijn we ook lek geprikt.

Vooral niet krabben. Evt deppen met azijn of muntolie. Of gewoon heel lang in de zee blijven dobberen Sterkte met de jeuk!