Relaxed, maar niet lui (oké een beetje dan..)

16 november 2015 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon Dia!!

Hallo lieve mensen,

De eerste week op het mooie eiland Curaçao is alweer voorbij! Dit betekent een toename van muggenbulten (de teller staat inmiddels op 41, wooooow), een steeds relaxtere, Curaçaose houding en een steeds bruiner teintje (jaja, gaat het toch nog gebeuren). Hieronder zal ik jullie kort door de week meenemen.

Maandag
Vandaag was de dag dat wij onze opdrachtgever Famia Plania zouden ontmoeten. Na een kort ritje naar de wijk Otrabanda kwamen wij aan bij een schattig gebouwtje waar wij heel hartelijk werden ontvangen. Tijdens onze afspraak maakte wij kennis met de directrice van Famia Plania, Daisy. Zij was een lieve maar pittige dame die ons kort heeft verteld wat Famia Plania precies doet. Hierna hadden wij een uitgebreid gesprek met Chris, onze projectbegeleider waar wij al onze vragen konden stellen. Het was een goed gesprek en alles werd meteen een beetje duidelijker. Die middag zijn we dan ook meteen met het project aan de slag gegaan. 's avonds zijn wij het centrum van Willemstad ingegaan waar wij een bezoekje hebben gebracht aan een verlichte pontjesbrug. Dit was erg leuk om te zien en het ijsje wat volgde maakte het nog beter!

Dinsdag
Vandaag was dan weer een relaxdagje want we moeten ook weer niet te veel gaan doen ;P. We zijn lekker naar weer een nieuw strandje geweest namelijk Kokomo-beach. Daar heb ik heerlijk gesnorkeld, gezwommen en gezond. Heb wat coole visjes kunnen spotten waaronder Dory die ons met een bezoekje vereerde.

Woensdag
Vandaag maar weer wat doen want we moeten het niet te gek maken. Zoals hier op Curaçao gezegd wordt moeten we relaxed doen maar niet lui worden.. Samen met Nienke en Joanne werden wij vandaag om 08.00 op de beroepenmarkt verwacht om enquêtes uit te delen aan de bezoekers; namelijk schoolgaande tieners die kwamen kijken naar een mogelijke vervolgopleiding. Dit ging helaas niet vlekkeloos. Wederom waren wij de weg kwijt waardoor wij een half uur te laat aankwamen, Antilliaanse stijl. Onze projectbegeleider begon zich al een beetje zorgen te maken aangezien die Nederlanders nooit te laat zijn... Haha, wij dus wel. Beroepenmarkt was verder erg leuk. Veel enquêtes uit kunnen delen en interessante gesprekken gehad met de medewerkers van Famia Plania.
's middags zijn wij nog even de stad in geweest en daar heb ik bij de Hunkemöller (ja, die hebben ze hier ook gewoon) nog een leuke bikini gescoord.
's avonds was het dan eindelijk tijd om naar de zaal te gaan. Ik was best een beetje zenuwachtig, maar had heel veel zin om al mijn broeders en zusters te zien. Op weg was er helaas een ongeluk gebeurd dus het duurde allemaal iets langer. Gelukkig was ik net op tijd en snelde ik gauw de zaal binnen. Toen ik de zaal binnen kwam was het wel heel leeg en stonden twee broeders een demonstratie uit te voeren met de namen Broeder Liefde en Broeder Trouw. Ik dacht bij mezelf dit komt wel heel bekend voor.. En ja hoor, toen kwam hij binnen. Ze waren aan het oefenen voor de kring. Na een kwartiertje gekeken te hebben naar de demonstraties die geoefend werden, kwam er een lieve broeder naar mij toe die vroeg of ik voor de vergadering kwam. Hij heeft toen uitgelegd dat ze inderdaad bezig waren met de voorbereidingen voor de kring maar dat volgende week de normale vergaderingen er weer zouden zijn. Gelijk nummers uitgewisseld en ik kijk er nu al naar uit om volgende week de vergaderingen te bezoeken. De mensen die ik ontmoet heb waren namelijk heel lief!

Donderdag
Terwijl de andere meiden van de groep naar de beroepenmarkt waren, hebben wij 's ochtends de enquêtes uitgewerkt. Toen zij terug waren, zijn wij wederom naar het strand vertrokken. Lekker gesnorkeld en weer veel vissen en een hele mooie "koraalboom" gezien. 's avonds zijn we uit eten geweest bij de Scuba Lodge een  restaurant waar je met je voeten in het zand zit terwijl je over de zee uitkijkt. Dat was echt heerlijk!

Vrijdag
Eindelijk gingen we hem dan zien; de kraamkliniek! Samen met Nienke en Joanne hadden wij hier een afspraak om ons onderzoek toe te lichten en een afspraak te maken voor een interview. Het was heel leuk om er een kijkje te nemen. Van buiten zag het er wat vervallen uit, maar van binnen was het heel gezellig. Leuk gesprek gehad met een verloskundige die het leuk vond een afspraak met ons te maken. Helemaal blij! Waarschijnlijk gaan wij volgende week vrijdag terug. Na de kraamkliniek zijn wij vertrokken naar wederom een nieuw strand; Cas Abou. Dat was weer net zo prachtig als de Grote Knip. Niet normaal hoeveel mooie stranden er zijn en kan niet wachten tot Moekie, Dads en Steef er ook van kunnen genieten. In de avond rustig aan gedaan tot ik vlak voor het slapen gaan de WC-deur open trok en daar een MEGA-grote vleermuis uit kwam vliegen. Schrok me helemaal te pletter! Gelukkig vond hij snel de weg naar buiten en werd een paniekaanval voorkomen.

Zaterdag/Zondag
In het weekend hebben we weer lekker gechilled, wordt bijna saai hè! Hebben weer lekker op het strand gelegen etc. etc. Vanavond even voorbereidt voor de komende week want de agenda zit lekker vol. Veel afspraken met alle organisaties die ook hulp verlenen aan zwangere tieners, dus veel interviews af te nemen.

Volgende week zal ik jullie weer verblijden met een mooi blog!
Ik hoop dat jullie van mijn belevenissen hebben genoten en zo een stukje zon in Nederland hebben.

Mis jullie allemaal!

Ayo en masha danki voor het lezen!

Heel veel liefs en dikke knuffels van mij

1. Inge:
    16 november 2015
    lieve Annouk, zo wil ik ook wel stage lopen. heerlijk geniet ervan met z'n allen, goed om te horen dat je je al aardig thuis voelt. liefst en een dikke knuffel.
    ps, moet dat echt die leguaan (brrrr).
  2. Liesbeth:
    16 november 2015
    He is dat roze jurkje nieuw? Nooit eerder gezien!

Liefs, Liesbeth
  3. Jeanette:
    Hey girl,

Klinkt zo herkenbaar. Vooral rustig aan doen. Je hebt het gelukkig naar je zin. En wel 3x per dag daten uh deeten
    Nog geen leuke man tegen gekomen hoop dat de zaal vlg keer wel gevuld is. Enjoy

En de leguaan hoort er nou eenmaal bij. Soort huisdier!! Alleen deze mag je wel eten. (Inge)

Dikke kus
  4. Sjaak en Coby:
    Hoi Annouk,
    Gezellig dat je ons laat meegenieten!! Wat een straf om daar stage te lopen hé! Doe onze broeders en zusters van de Gem. Engelen de hartelijke groeten, vooral Martin en Valeszka v.d. Peppel en Ep en Gerda Nap! We zien al uit naar je volgende reisverslag! Dikke knuffel van ons!!
  5. Opie en Omi Wiel:
    16 november 2015
    Leuk hoor al die belevenissen kan je score van de muggen wel bijhouden dus geen foto van de face opsturen nou tot het volgende verslag dikke kussen van ons
  6. Inge:
    29 november 2015
    Wat grappig Anouk dat ik je reisblog vind. Wij hebben je gezien in de zaal in Curacao. Wat grappig dat je Felice en Mireille kende want die waren aan het oppassen bij ons thuis.
    Veel plezier in Curacao.
    Ouders van Ricardo