Food, food and mountains of food!

30 november 2015 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Bon Dia lieve mensen,

Het is weer zondag = blogdag!
Onder het genot van jawel, een doos negerzoenen zit ik op de porch mijn nieuwe reisblog te schrijven. Gelukkig verlichten onze laptops deze enigszins want de lamp is stuk, net als de spiegel (door mij), het bakje voor de ijsblokjes en regelmatig de wifi. Het huis is slowly falling apart hier, maar wij zijn allemaal nog heel!

Maandag zou het allemaal gaan gebeuren, we zouden de diepte van de zee gaan verkennen. Vol enthousiasme stapte ik om 07.30 uit mijn bed om te vertrekken naar de Scuba Lodge (hahahaha tuurlijk, wie neem ik in de maling. Met veel moeite stapte ik uit bed.) Aldaar moesten wij heel wat papierwerk invullen wat wel even duurde. Uiteindelijk kwamen we bij het medische gedeelte, want we moesten wel allemaal gezond zijn wilden wij ter water gaan. Helaas bleek dit niet het geval.. Alle vier hadden we een ja'tje ingevuld bij één van de vele medische vragen. Bij mij ging het om de migraine-aanvallen die ik soms heb. Onze duikinstructeur was heel stellig, niet het water in voordat we volledig goedgekeurd waren door een arts. Dat was ff een dikke tegenslag. Vandaag duiken zat er dus niet in, wel gelijk een afspraak bij een huisarts regelen. Dus wij hop de auto in op weg naar dr. Mol, een Curacaosche huisarts. Na ongeveer een half uurtje stonden wij met z'n allen weer buiten, 40 gulden per persoon lichter maar wel allemaal medisch goedgekeurd! Woohooo!
`s middags een gesprek gehad bij het opvanghuis voor zwangere tieners en tienermoeders genaamd; Kas Bruder Pius. Daar hebben we eerst een rondleiding gekregen wat heel mooi om te zien was. Er wordt daar echt heel hard gewerkt om deze meisjes te helpen aan een goede toekomst! Daarna hebben we een heftig maar leerzaam gesprek gehad.
's avonds zijn we terug in de tijd gegaan en hebben we allemaal oude liedjes gezongen met als afsluiting the Lizzie Mcguire Movie. Brings back memories!

Dinsdag eindelijk de bodem van de zee kunnen zien tijdens het duiken. Was echt een hele rare, maar coole ervaring! Het was heel raar om onder water gewoon adem te halen maar het went snel. Bij Marie Pompoen hebben we heel wat mooi koraal en coole vissen gezien. Kortom; het was awesome! Na het avondeten was er dan die langverwachte avond; de avond dat ik eindelijk de Hunger Games: the mockingjay part 2 ging bekijken. Het was epic! Het was alles wat ik ervan had verwacht.. Oké laten we niet overdrijven, het was een goede film en de popcorn was lekker!

Vandaag toch maar weer eens aan het werk; vandaag betekende dat een interview afnemen in het St. Elisabeth Hospital. Om 13.00 uur stonden wij ready to go voor het interview toen onze contactpersoon toevallig naar beneden kwam en tegen ons zei; "we hebben toch pas om 2 uur een afspraak?" Om de tijd te doodden zijn wij lekker tussen alle artsen en locals wat gaan eten bij Pietersz, een snackbar waar het gezondst wat je een kan krijgen een bakkie oploskoffie was. Om niet uit de toon te vallen zijn wij toen ook maar aan de patat en kip gegaan. Om 2 uur terug gegaan naar het ziekenhuis waar we wederom een leuk gesprek hebben gehad.

Vandaag met de groep 's ochtends vergadert over ons project, superproductief bezig geweest. Om een uur of 13.00 waren wij klaar en was het wel weer eens tijd voor het strand. Deze keer was het de beurt aan de Blauwbaai, was echt gorgeous! 's avonds lekker aan het strand een pizzaatje gegeten onder het genot van een heerlijk wijntje. Daarna op naar Hato Airport om onze eerste gasten op te halen; de ouders van Nienke. Was heel gezellig, maar miste iedereen thuis toen wel een beetje extra..

Voor ons project gaan wij een aantal zwangere tieners en jonge moeders interviewen. Omdat wij deze doelgroep graag een steuntje in de rug willen geven en willen bedanken voor het interview willen wij hen graag een Baby-box geven. Dit si een box met allemaal nuttige en leuke dingetjes die zowel de moeder als de baby goed kunnen gebruiken. Vrijdag zijn wij voor die box allemaal hele leuke spulletjes gaan inslaan. We hebben ons helemaal uitgeleefd! Toen wij thuiskwamen had onze lieve huisgenoot Kim voor het hele huis heerlijk gekookt. Het was een typisch Antilliaans gerecht met gestoofde kool en stoofvlees waarna er nog een heerlijk Crème brûlée-achtig gerecht gegeten (ja ook in dit land kan ik daarvan genieten, familie Harberts.. Hij was bijna net zo lekker als die met jullie!)

De volgende dag vroeg opgestaan omdat ik samen met een zusje in de velddienst zou gaan. Ze zou om 08.30 voor de deur staan maar om 09.00 was ze er nog niet. Iets later kreeg ik te horen dat ze een aanrijding had, woow. Gelukkig allemaal goedgekomen, maar wel een beetje geschrokken. Overdag heb ik verder lekker rustig aan gedaan waarna ik 's avonds weer naar de zaal ben geweest. Na de zaal zijn we met een groepje jongeren uit de gemeente heerlijk uit eten geweest. Was echt supergezellig. Daarna ook nog een wandeling over de pontjesburg gemaakt, waar nu alle lichtjes voor de kerst aan waren. Was een hele leuke avond!

Vandaag maar weer eens een dagje naar het strand toe. Je moet toch een beetje afwisselen als het gaat om activiteiten. Kokomo Beach was weer leuk, lekker gezwommen en hopelijk een teintje opgedaan.
Volgende week staat er weer genoeg op het programma; interviews, focusgroepen, strand, filmavondjes en misschien een lesje zumba!

Bedankt voor al jullie lieve reacties, ik zal ze nooit, nooit vergeten!
Geniet van de regen en de storm, loop maar een extra rondje buiten voor mij!

Heel veel liefs vanuit sunny Curaçao!

dikke knuffels van mij!

1. Jeanette:
    Hey noukkie,
    Klinkt weer heel saai.
    Dat je het nog volhoud zo, pfffff...

Lekker hoor. Ik zeg blijf werken aan je teint. Eet vooral door. Ga nog een keer duiken en doe vooral een lesje zumba. Heb ik ook gedaan op Aruba...
    Maar jij als dance queen kan dat.

Ik ga straks een rondje extra voor jou lopen door weer en wind doe ik gewoon.

Have fun love you
  2. Marieta:
    Hoi Annouk(A),
    Zojuist een extra rondje door de storm gefietst voor jou! Never forget that please...
    Met gegunde jaloezie lezen we je blog. Het is allemaal goed uit te houden zo te horen. Geniet er maar lekker van! Voor je het weet staan je pa en ma voor je en kun je samen genieten van de gezelligheid.
    Veel liefs van ons 4!
  3. Elly:
    30 november 2015
    Zucht, zit ik n heel epistel te tikken als reactie op je blog - gaat de iPad uit... Leeg.
    2e poging.
    Ik zat heerlijk te genieten van je verhalen onder genoeg van mijn koffie en een 'tartelette chocolat caramel' van Bonne Maman. Hebben ze daar bij de Appie misschien ook wel - zeker aan te raden (en maar 75 kcal!). Dat weer, de zee, maar werken van of tot 13:00 uur , afgewisseld met n duiklesje klinkt ook niet verkeerd. En al dat eten... Maar goed dat je veel zwemt (+ n zumbalesje), anders krijg je n Curaçaos (wat n raar woord; klopt dat wel) achterwerk .
    Gelukkig kan ik naar waarheid zeggen dat je zaterdagavond wel wat hebt gemist. Maar verder... Lekker daar blijven. Enjoy enjoy enjoy. En ik blijf lekker meegenieten via je blog. Liefs, Elly
  4. Liesbeth:
    He lieve schat,

Wat fijn dat je ook daar zo'n vieze zak patat kan eten. Ik zie pap en steef al staan met zo'n zak. Doe mij maar een pizza; die optie is er gelukkig ook. Nog maar 5 weken en 1 dag en dan staan we voor je neus. Yes!!!

Liefs, Liesbeth
  5. Mary:
    30 november 2015
    Hoi lieve Anoek, moet ik hier serieus op reageren? Ga zo in het weegje een rondje lopen in dit meer dan honden weer (en denk aan jou). Geniet van je verhalen en geniet jij ook maar. Voor je het weet ben je thuis. Dikke knuffel
  6. Sjaak en Coby:
    7 december 2015
    Hey Annouk,
    Waar blijft je nieuwe blog?? Te druk zeker met duiken,zwemmen, zonnen, hahahaha,en natuurlijk met ook werken!!!Maar we begrijpen het wel hoor. Maar we zitten er wel met spanning op te wachten! Beetje zonnig nieuws!! Alweer een maand weg wat gaat het snel hé. Nou geniet maar lekker en succes!! Dikke knuffel Sjaak en Coby